Tuesday, November 20, 2012

Aku Bukan Penganggur

Salam. 

Lama dah rupanya aku tak update blog ni..
Well, aku bukanlah blogger tegar. 
But today I'm so bored and nothing to do in the office right now,
so rasa macam nak mencoret kat sini. 

Serba sedikit tentang life aku sekarang...
Aku masih belum berkahwin. 
Macam tak penting je statement tu kan. haha
Nak cakap pasal life lepas aku grad je.
Aku sekarang kerja kat Damansara, Petaling Jaya. 
Lebih specific lagi, kerja kat company Cergazautohaus.Sdn.Bhd.
Ni company kereta VW (Volkswagen).
Ada showroom untuk VW kat belah atas
dan service centre kat belah bawah.
Aku kerja kat sini as Admin Assistant cum Customer Service
( seperti tercatat dalam offer letter). 
Aku namakan kerja aku sebagai "Service Receptionist".
Kat sini semua panggil aku Siti.
Dorang cakap leceh nak panggil Salwa.
Its okay. Siti pun nama aku jugak. (^_^)v

Kerja aku kat sini takda lah susah sangat. 
Aku just register customer yang datang
untuk servis kereta VW dorang
and as a customer service aku kena jawab call.
Semuanya kena speak in English. 
Mungkin sebab Bahasa Melayu dorang adalah bahasa kedua... 

aku Kerja 8.30pg sampai 6.00 ptg (Mon- Fri)
Sabtu pulak half day. Dan Ahad serta Public Holiday aku cuti.
On the morning quite busy la sebab customer semua datang anta servis kereta
Bila petang lepas lunch break, aku agak free..
macam sekarang ni. hihihi

Kehidupan aku kat KL ni tak lah sesosial mana, sebab aku memang
takda gi mana pun. Balik kerja memerap kat uma. 
Nak gi jalan-jalan, aku memang tatau jalan kat sini, takut sesat je. haha
Dan 1 lagi takda kawan nak ajak jalan. 
So duduk kat uma, polish cooking skills. hahaha
Sebab nak jimat kan... kena la masak sendiri. 
Judges nye adalah abang dan kakak ipar aku, setakat ni bila 
aku tanya, jawapan dorang "da boleh kawen".

Apa ingat orang yang tak reti masak tak boleh kawen ke?
Masak bukan terkandung dalam rukun nikah pun kan. hahaha. 
Pandai memasak adalah satu bonus, sebab boleh lah berjimat sikit 
dari asek nak makan kat luar kan. 
dan Tak perlu jugak nak upah maid untuk masak.

So, for now this is my temporary job. 
And I'm looking for part-time job too. Maybe as a tuition teacher...
But still under "consideration".


0 comments:

Post a Comment