Friday, January 6, 2012

Coretan Hati : Buat Sahabat

Assalamualaikum...
Aku coretkan puisi ini
Khas buat sahabat
Yang selamanya dihatiku
Untuk kamu sahabatku 

Sahabat
Tuhan menemukan aku dengan kamu
Memanjangkan silaturrahim sesama kita
Untuk mengenal erti sebuah persahabatan

Sahabat
Kamu sentiasa disisiku
Tatkala fajar mula menyingsing
Tatkala senja melabuhkan tirainya
Sehinggalah malam menutup tabirnya

Sahabat
Kamu setia bersamaku
Tatkala air mata duka ini mengalir
Tatkala senyum dibibir ini menguntum
Dan ketika diri ini ketawa gembira

Sahabat
Maafkanlah...
Andai diri ini tidak ada disisimu
Andai diri ini tidak bersamamu
Pada saat kamu memerlukannya
Maafkanlah sahabat... 
Andai diri ini penuh khilaf waktu bersamamu
Andai diri ini pernah membuat kamu menangis
Andai diri ini pernah mengguris hatimu 

Sahabat
Aku mohon pada tuhan
Agar diri kamu jua diriku
Sentiasa dirahmati dan dilindungi
Dan diberikan Hidayah
Dalam meneruskan ranjau kehidupan

Ya Allah
Aku bersyukur kepada-Mu 
Mengurniakanku sahabat
Yang sentiasa menegurku
Yang sentiasa mengingatkanku
Saat aku lalai menjalankan perintah-Mu

Sahabatku
Andai suatu hari nanti
Aku tiada lagi disisimu
Aku tidak lagi bersamamu
Waktu susah mahupun senangmu
Maafkan aku 
Dan ketahuilah sahabat
Bahawa kamu sentiasa dihatiku
Selamanya

Buat sahabat.
Uhibbuki Fillah (◕‿-)

Dah lama tinggalkan hobi yang satu ni. 
Menulis puisi. Tiba-tiba rasa nak tulis pulak. Hee..

till then. May peace be upon to you.
Calo~

2 comments:

  1. preety awesome..
    its kinda of interesting..

    but....







    heeee..
    its VERY GOOD..
    ;)
    score perfect ten..

    keep up it girl.. ;)

    ReplyDelete
  2. @mizz_aainaa

    thanks... biasa2 je la. da lama kot tinggal hobi ni... XD

    ReplyDelete