Saturday, March 15, 2014

2013's reviews. Part 2.

Salam Alaik.
 
Meet again here.
 
Okay la terus proceed kepada part 2
April, Mei dan Jun.
 
Tatau apa nak diceritakan pada antum.
Tapi sekadar review je.
 
April
 
Bulan ni takda cuti umum.
Haha. So mengajar je lah selama sebulan ni.
Aktiviti sekadar ihtifal ilmi peringkat sekolah.
Lepas tu hantar pulak ke ihtifal ilmi peringkat negeri kat SMAKT.
Dan pasukan debate aku kecundang di suku akhir. 
 
Mei
 
1 Mei 2013. Aku menjadi wakil guru bagi sekolah aku.
Bersama 3 lagi guru lain
Bagi pertandingan bowling Piala Pengetua peringkat negeri.
Aku mendapat Johan bagi kategori guru wanita.
dan KAMI mendapat tempat ke-3 bagi kategori berkumpulan.
Alhamdulillah.
Pastu cuti sekolah penggal pertama. 
Aku gi Penang. Ke rumah bff aku. Spending time there.
 
Jun
 
Okay. Bulan ni aku dapat tau bff aku kena posting ke sabah.
Sedih. Sebab aku rasa jauh sangat bila dia ke sana.
Walaupun sebenarnya dia masih kat Malaysia lagi.
Tapi rasa jauh.
Aku pulak dapat tau aku akan dikekalkan
di sekolah yang aku interim. 
Aturan Allah itu yang terbaik.Terima seadanya.
Ikutkan hati nak jugak pindah tapi Allah lebih tahu.
 
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik untuk kamu.
Boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk untuk kamu.
Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (2:216)
 
Cukup setakat ini untuk part 2.
Jumpa lagi di part 3.
 
Till then. May peace be upon to you. 

0 comments:

Post a Comment